Khamis, 5 April 2012

It scares me

salam,


Beberapa hari lalu, kami pegi hospital Tenom. jenguk nenek.masa tu malam sudah. kami semua di kaki lima masa tu. biasa lah, cerita-cerita atau boleh dikatakan berbincang hal keluarga. tetiba ada satu orang pekerja lelaki cakap, ' jaga arr, ada yang mau limpas ni.' . kami pun bagi laluan la. saya buat biasa seja masa awal-awal tu . kira-kira lima orang pekerja jururawat lelaki tolak troli pesakit. dorang bawa troli tu memang kira laju juga lah. masa dorang limpas depan saya, punyalah saya terperanjat. rupa-rupanya mayat berbungkuskan kain putih. belum di kafankan lagi. dorang baru mau letak di bilik mayat.wah. di situlah pucat berabis sudah. sangat menakutkan. saya ingat pesakit lelaki baru mau masuk wad. rupa-rupanya..  terbayang-bayang mayat tu bangun sendiri dan menuju ke arah saya. memang sebiji macam hantu gula-gula. nasib baik dapat kawal diri supaya tidak ketara ketakutan nie. boleh-boleh lagi nie kan, kakak saya buat lucu-lucu masa tu. haishh. heran betul ouh. dengar-dengar si mati meninggal sebab minum racun. entah pula kenapa.
sedih sebab dia mensia-siakan hidup dia. well, setiap yang hidup pasti akan mati. begitu juga dengan kita. oleh itu, harap kita mati dalam keadaan yang beriman...

Kalau sudi komen, sila tekan tajuk post. Thanks♥

0 ulasan:

Catat Ulasan