Ahad, 10 Februari 2013

Apa Yang Saya Suka Tentang Tahun Baru Cina.

salam,


Happy Chinese New Year for those who celebrate it. saya mau share sikit tentang apa yang bestnya masa tahun baru cina ni. pertama sekali, malam sebelum tahun baru semestinya kedengaran bunyi mercun berdentum- dentum di langit. wah. macam semalam. sampai termasuk mimpi tu bunyi mercun bha. it was so loud. selalunya tahun baru cina seja lah yang paling banyak mercun kan. i like fireworks. malangnya semalam saya tidak nampak sebab terlindung dengan bangunan sekolah. memang menghalang pandangan saya. but it's ok.
Seterusnya, yang paling saya suka ialah tanglong. yeahh. most favourite things that i like. it was so beautiful ! kalau dilepaskan beramai-ramai memang begziss la ! cantik sangat sangat. sebab mungkin ada cahaya di dalam tu dan of course mempunyai pelbagai warna. colorful but harmony .

Tahun baru cina semestinya banyak limau mandarin. mmm. yum yum. sedap lah. kualiti limau yang baik, manis dan semestinya murah. hhe. habis lah ni tau. nanti balik sekolah mesti hidu bau limau jak. hha .

perasan? asal ada perayaan mesti barang-barang banyak discount. cewahh. pantang nie dengar discount-discount. hha. wah bestnya ! jum shopping. shopping tu shopping juga tapi ingat, kenalah berpada-pada. k.
ada banyak lagi sebenrnya kenapa saya suka but, next year lagi yah. InsyaAllah. jika ada salah dan silap harap dimaafkan.

Let's celebrate and have some fun
As here comes the New Year
May each day of the coming year
Bring along many reasons for celebrations.


bubye.
wassalam.

Kalau sudi komen, sila tekan tajuk post. Thanks♥

0 ulasan:

Catat Ulasan