Ahad, 12 Jun 2016

I Got So Many Names

Salam.

quote, grunge, and sad image
Now i got many names. HAH. hambek kau.


Ok i make it short. Setelah merantau jauh dari negeri di bawah bayu hinggalah ke tanah melayu *semenanjung, saya telah mendapat banyak juga lah nama baru. Setakat ni saya baru merantau ke dua buah negeri;Selangor dan Perak. Kalau dikira dari Sabah-Selangor-Perak emmmm BANYAK juga lah nama yang saya dapat. HAHA. Walaupun banyak tapi ia tidak menyusahkan saya sekali pun. Sebab, dengan penggilan nama yang berbeza-beza tu saya dapat kenal pasti si kawan tu asalnya kenal dari mana. *tempat study mana saya mengenali nya gitu. 

Hebat plus pelik kan kan. HAHA. *bangga. cehh. 

So, jom saya mulakan dulu gelaran yang saya dapat from each state. Well, some of it memang saya yang suruh dorang panggil dan some tu memang nama saya. Untuk pendapat anda semua, nama saya *dengan bangga nya, ialah Nor Affiana. Yup, kinda rare name. Unique? Thanks. I got it on my birthday. hehe.



SABAH.
From primary school to secondary school i really really really got a lot of names. Half memang nama saya more of half hasil gelaran dari kawan-kawan. i prefer EJEKAN dari mereka. Dunno what to say tapi yah, all of it gave memories. Beautiful sweet sour memories. HAHA. So tu beberapa nama yang saya ingat sampai sekarang. 


Primary school: cicil. cicilan. kancil. kancilan. sisir pun ada juga.

Secondary School: cicil. affiana. 



SELANGOR
Feccciuuuuuuuu safely landed. Ok still remember the moment when i'm thinking what should i call myself in here and most importantly no more "cicil". HAHAH. Seriously, that name was too cute for a not so cute person like meh. *lols. Tapi entah kenapa mulut ni gatal juga bagitau nama comel tu. Tapi nasib baik lah hanya untuk para roomate ku. So bila dalam rumah dorang guna panggilan tu dan entah di luar rumah pula otomatik panggil nama lain. HAHA. lucu nya mereka. Lagi lucu bila dorang ni tidak pandai pronounce nama cicil ni dengan betul. Susah sangat ka ? heh.


cheche. fiana. 
*haa pandai-pandai la sebut yang depan tu. HAHAHA. But i like it. hehe.



PERAK
Eh, kat perak dah ? *warevaaa. So ehem ehem, jeng jeng jeng. Sini lain cerita pula. Lain yang saya suruh panggil, lain yang dorang gelar. Pendek cerita saya tidak di beri peluang langsung *take note, "LANGSUNG" menggelar diri ini. sobs. *nangis lari masuk bilik.
Yaa... mereka sungguh kejammmmm. *DIA sungguh kejam. It's kinda awkward for the first time but i'm getting use to it for a couples of month juga lah. HAHA. And, wanna know the best part is ? I'm starting to love that name. Or should i say fall in love ? hihi.

affy. fyy. efy. affiana. fia. 



I want you guys to know that, i really love my name. All of it. The official or non-official. HAHA. And what's more important, i'm still me. Don't worry. I just change a little bit. Like umm i got a little taller. Maybe 5 centimeter taller than before. kahkah.
So that's it. Thank you for reading although maybe this is nothing to do with you. Thank youuu. ^^



Dedaa.
Wassalam.

Kalau sudi komen, sila tekan tajuk post. Thanks♥

0 ulasan:

Catat Ulasan